Sunday, December 19, 2010

Inter Diundi!

NYON, Switzerland - Juara bertahan, Inter Milan akan menentang Bayern Munich, sekali gus mengulangi final tahun lalu apabila diundi bertemu pada peringkat kalah mati Liga Juara-Juara semalam.
Pada aksi final di Stadium Santiago Bernabeu tersebut, juara Itali itu menewaskan Bayern 2-0 hasil jaringan penyerang Argentina, Diego Milito.
Begitupun, pengarah sukan Bayern, Christian Nerlinger yakin kelab Jerman itu memiliki peluang yang terbaik untuk menebus kekecewaan yang dialami pada Mei tahun lalu.
"Kami masih mengingati kekalahan kepada Inter pada final di Madrid dan kini, kami memperoleh peluang terbaik untuk menebus kekecewaan itu," kata Nerlinger.
"Ia bakal menjadi sesuatu yang sukar tetapi ia mungkin menjadi sangat menarik bagi kami."
Presiden Bayern, Karl-Heinz Rummenigge pula berkata: "Diundi bertemu Inter adalah sesuatu yang sangat sukar, tanpa diragui lagi ia adalah kesukaran yang bakal kami hadapi tetapi selepas Mei tahun lalu, kami berpeluang untuk membalas dendam."









Sementara itu, berdepan tugas getir apabila diundi bertemu kelab gergasi Sepanyol, Barcelona yang menyingkirkan skuad The Gunners itu pada aksi suku akhir tahun lalu.
Pada aksi suku akhir kedua, penyerang Argentina, Lionel Messi meledakkan kesemua empat gol untuk menyingkirkan kelab London itu dengan kemenangan 4-1 di Stadium Nou Camp.
Kedua-dua pasukan itu turut bertemu pada final 2006 di mana Barcelona bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan Arsenal 2-1 di Stadium Stade de France.
Dalam undian lain, Manchester United dan Chelsea mendapat laluan mudah apabila masing-masing diundi bertemu kelab Perancis, Marseille dan Copenhagen dari Denmark.
Manakala juara sembilan kali, Real Madrid berdepan kelab Perancis, Lyon yang mencipta kejutan apabila menyingkirkan kelab gergasi Sepanyol itu pada aksi suku akhir tahun lalu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...